Magklump


Känner ni igen känslan då magen vrider sig ett varv och blir som en stor hård klump. Den känslan fick jag idag på jobbet när jag lyssnade av min röstbrevlåda. "En mörk häst är lös hemma åk hem och fixa detta"! Paniken spred sig men som tur är har man änglar till grannar som hjälper till. Infångad och instängt var precis vad Princess förtjänade. Självklart att man ska busa sista kvällen här på gården.

Som sagt imorgon kör jag tillbaka Princess med sorg i hjärtat. Har haft henne ett år den gamla damen, mitt intresse har pendlat just pågrund av hennes ålder. Men hon är en stark 25 åring och jag tror hon kommer leva länge. Underbar häst som egentligen förtjänar bättre än vad som väntar henne framöver. Lite ledsen för det.. Men det är inte jag som är ägare för henne!

Dagen imorgon kommer bestå av transportkörning och nervositet och sorg. Ikväll kommer äntligen mammsen & pappsen hem från Milano. Det tar på krafterna och hållan reda på allt och det ska bli skönt att ha mina kära hemma.

Nu ska jag ut och kolla till min rymmerska där ute! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0